چکیده :
ترجمه ماشینی :
در کتاب دانیال، شخصیت میکائیل، اگرچه تنها سه بار ذکر شده است، اما جایگاه برجسته ای در تاریخ و در اسکاتون به عنوان شاهزاده نگهبان آسمانی اسرائیل دارد.
مشکل مایکل، اگرچه پیچیده است، اما اساساً ممکن است به دو صورت درک شود: مایکل کیست؟ وظیفه مایکل چیست؟
در سؤال اول، یک مسئله اساسی این است که آیا میکائیل یک فرشته برجسته است یا یک موجود الهی و مسیحایی؟ موضوع دیگر در همین سؤال این است که تا چه حد میکائیل باید با دیگر موجودات ot، در داخل یا خارج از کتاب دانیال، مانند پسر انسان، شاهزاده میزبان، و فرشته خداوند، یکی شود.
در سؤال دوم، کارکرد میکائیل در تاریخ در رابطه با شاهزادگان ایران و یونان و فعالیت او در اسکاتون مورد توجه قرار گرفته است.
مثلاً آیا وظیفه او نظامی است یا قضایی یا هر دو؟
روش.
این یک مطالعه تفسیری از معابر مایکل در زمینه تاریخی آنها با مقایسه مایکل با دیگر چهره های ot بود.
نتیجه گیری نتایج بدست آمده به شرح زیر است: میکائیل رهبر لشکریان فرشته و اسرائیل قوم دانیال است.
او حامی، رهبر و رهبر اسرائیل است.
نگهبان، در تاریخ و در ایشاتون.
به نظر می رسد مایکل چیزی فراتر از یک فرشته است.
مایکل با هویت متمایز خود، با اشغال موقعیت تمرکز و توجه بیشتر مشخصه وجود الهی و عملکرد به عنوان جنگجوی آسمانی که برای نجات قوم خود اسرائیل مداخله می کند، تصویر دیگری از خدا است.
مایکل با شاهزاده میزبان یهوه، تصویری پوشیده از خدا و پسر الهی انسان مسیحایی شناخته می شود.
فرشته خداوند پیشروی میکائیل است و مانند میکائیل در دانیال به عنوان ناظر خدا و نگهبان اسرائیل عمل می کند.
میکائیل در نقش خود به عنوان یک جنگجوی الهی، خداست که به نفع قوم خود اسرائیل در نجات و قضاوت عمل می کند.
موجود بهشتی که در کوره آتشین ظاهر شد احتمالاً فرشته الهی خداوند است و بنابراین احتمالاً میکائیل، نگهبان اسرائیل است.
میکائیل در تاریخ با شاهزاده اهریمنی ایران مبارزه می کند تا مانع از نفوذ او بر شاه(های) ایران شود تا از طرفداری از اسرائیل دست بردارد.
کارکردهای معاد شناختی میکائیل هم قضایی و هم نظامی است زیرا او قدرت جفاگر ضد خدا را از بین می برد، بر رهایی اسرائیل و رستاخیز نظارت می کند و عصر جدید شکوهمند را آغاز می کند.
in the book of daniel, the michael figure, although mentioned only three times, occupies a prominent position in history and at the eschaton as the heavenly guardian prince of israel.
the michael problem, although complex, may be understood as basically twofold: who is michael? what is michael's function?
in the first question, a basic issue is whether michael is a prominent angel, or a divine, messianic being.
another issue in this same question is the extent to which michael is to be identified with other ot beings, within or outside the book of daniel, such as the son of man, prince of the host, and angel of the lord.
in the second question, michael's function in history in relation to the princes of persia and greece and his activity at the eschaton are considered.
for example, is his function military, judicial, or both?
method.
this was an exegetical study of the michael passages in their historical setting with a comparison also of michael with other ot figures.
conclusions.
the conclusions reached are as follows: michael is leader of the angelic hosts and of israel, daniel's people.
he is israel's patron, leader and.
guardian, in history and at the eschaton.
michael appears to be more than an angel.
with his own distinct identity, occupying a position of focus and attention more characteristic of the divine being and functioning as heavenly warrior who intervenes to save his people israel, michael is another depiction of god.
michael is identified with the prince of the host of yahweh, a veiled depiction of god and the messianic, divine son of man.
the angel of the lord is a precursor of michael, functioning as god's visier and israel's guardian, as does michael in daniel.
michael is god in his role as divine warrior, acting in behalf of his people israel in salvation and judgment.
the heavenly being who appeared in the fiery furnace is likely the divine angel of the lord, and is therefore probably michael, israel's guardian.
michael struggles in history with the demonic prince of persia to prevent him from influencing the persian king(s) to stop favoring israel.
michael's eschatological functions are both judicial and military as he destroys the anti-god persecuting power, superintends the deliverance of israel and the resurrection, and inaugurates the glorious new age.
نویسنده :
Lewis O. Anderson
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/8/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Biblical Studies; Religion; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion ,Daniel
توضیحات فیزیکی اثر :
520 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی